مقایسه گوشی ها گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان
ناب اس ام اس|عکس|مطالب باحال و زیبا
ناب اس ام اس | Fire SmS | اس ام اس و عکس

مقایسه گوشی های اچ تی سی وان و گالکسی S4 سامسونگ

سال گذشته برای شرکت HTC سال سختی بود. این شرکت تایوانی تولید کننده تلفن همراه شروع باشکوهی با سیستم عامل اندروید داشت. اما مدتی است برای در صحنه ماندن، به سختی با مشکلات دست و پنجه نرم می کند امسال سامسونگ می خواهد با ارائه گالکسی S 4 حرف آخر را در بین گوشی های اندرویدی بزند. اصطلاح همراه زندگی (life companion) که سامسونگ برای توصیف گالکسی S4 انتخاب کرده نیز اشاره به این مطلب دارد. گوشی گالکسی S4 از آن دسته گجت هایی است که با کارکرد آسان و قابلیت ها، ظاهر و کارایی خوب، تجربه تازه ای را برای کاربران به ارمغان می آورد. این تغییرات بیشتر در ارتقای رابط کاربری (UI) و برنامه های کاربردی در ارتباط با قابلیت TouchWiz توسط کاربران به خوبی حس می شود.

 

بدنه، کیفیت ساخت و صفحه نمایش

HTC one با ابعاد 41 / 5 در 69 / 2 در 37 / 0 اینچ، تنها کمی بزرگ تر از گالکسی S 4 است. غلظت پیکسلی صفحه نمایش 7 / 4 اینچی این گوشی 468 پیکسل در هر اینچ مربع (ppi) است. این صفحه نمایش Super LCD3 که از فناوری های IPS و SoLux بهره مند است، در بهینه سازی زوایای دید، کیفیت تصاویر و وضوح در فضای باز مؤثرند. تفکیک پذیری آن 1080p است، تصویری روشن و رنگ هایی زنده دارد و متن ها روی آن به آسانی قابل خواندن است. صفحه نمایش 99 / 4 اینچی S 4 با رزولوشن 1080p از جنس Super AMOLED است که غلظت پیکسلی 441 پیکسل در هر اینچ مربع دارد. در مقایسه صفحه نمایش های HTC One با S 4 با استفاده از یک تصویر مشابه، گوشی وان رنگ های ضعیف تری را ارائه کرد، در حالی که صفحه نمایش سامسونگ به دلیل خاصیت طبیعی نمایشگرهای AMOLED رنگ سیاه خالصی را نشان می داد. وقتی وان را در دست می گیرید برخلاف گوشی های دیگر که بدنه پلاستیکی دارند، استحکام و خوش ساخت بودنش را حس می کنید. با این که این روزها همه رقبای دیگر HTC از سیاست صرفه جویی و کاستن از هزینه های تولید پیروی می کنند، این گوشی نیز مانند محصولات پیشین HTC از نظر کیفیت ساخت و بدنه HTC One هیچ چیز کم ندارد. در بین تلفن های همراه اندرویدی جدید، کیفیت ساخت و جلوه زیبایی بدنه شیک HTC One بی نظیر است.

زمان شارژدهی باتری

هر دو موبایل از پردازنده SoC (سیستم روی تراشه) Qualcomm Snapdragon 600 نیرو می گیرند. سرعت سیکل ساعت گالکسی S 4 تا مرز 9 / 1 گیگاهرتز می رسد. HTC One نیز سرعت و پاسخگویی خوبی دارد. اما S 4 در آزمایش های بنچ مارک از نظر سرعت پردازنده SoC، گوشی وان را پشت سر گذاشت. هردو موبایل در این آزمایش ها T-Rex HD و GL Benchmark 2,7 که برای آزمایش سخت افزارهای مدرن تدارک دیده شده اند، به نتایج مشابهی دست یافتند. ظرفیت باتری HTC One برابر با 2300 میلی آمپری است، در حالی که باتری S 4 مقدار 2600 میلی آمپر قدرت شارژدهی دارد. گوشی وان نرم افزاری برای تنظیمات صرفه جویی در مصرف باتری به همراه دارد که مواقعی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، کارکرد پردازنده را محدود نگه می دارد، روشنایی صفحه نمایش را کاهش می دهد، حالت ویبره موبایل را خاموش کرده و اتصال داده را قطع می کند. این نرم افزار با در حالت خواب قرار دادن گوشی کمک می کند باتری این تلفن همراه بدون شارژ تا دو روز دوام بیاورد. بدون استفاده از این گزینه باتری وان در حال standby طی یک شب 50 درصد شارژ خود را از دست می دهد. بنابراین روز بعد باید دوباره آن را شارژ کنید.

 سیستم عامل و رابط کاربری

HTC One با سود بردن از رابط کاربری Sense 5 بر بستر سیستم عامل Android 4.1.2 Jelly Bean می تازد، در حالی که Galaxy S 4 از جدیدترین نگارش سیستم عامل اندروید جیلی بین بهره نمی برد. اگر شما به تجربه متفاوتی از اندروید مثل رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ عادت کرده باشید، تفاوت UI جدید سنس 5 موبایل اچ تی سی وان را هم می توانید حس کنید.

 دوربین

در ظاهر حسگر نسبتا قدیمی چهار مگاپیکسلی HTC از نظر مشخصات چندان چنگی به دل نمی زند، اما این شرکت امیدوار است فناوری UltraPixel بتواند ارزش واقعی آن را آشکار کند. اصولا دوربین های اولتراپیکسل نسبت به دوربین تلفن های همراه هوشمند دیگر، حسگر و لنز بزرگ تری دارند و به همین دلیل می توانند نور بیشتری را دریافت کنند و عکس هایشان از تصاویر ثبت شده رقبایی که از مگاپیکسل های بالاتری بهره می برند، از هرجهت بهتر باشد.

مزیت های HTC One: 1- دوربین چهار مگاپیکسلی اچ تی سی وان کارآمدتر از دوربین 13 مگاپیکسلی بسیاری از تلفن های همراه هوشمند موجود در بازار است.

2- سرعت و پاسخگویی رابط کاربری آن عالی است.

3- قابلیت های آن از هر نظر متمرکز بر شبکه های اجتماعی و اخبار است.

4- فناوری Sence 5 آن با بسیاری از خدمات اضافی شخص ثالث ترکیب شده است.

5- صفحه نمایشی با رنگ های فوق العاده زنده و صدای استریوی عالی آن را گجتی ایده آل برای سرگرمی ساخته است.

مزیت های Samsung Galaxy S 4: 1- بدنه شیک و چینش دکمه های سخت افزاری مشابه مدل پیشین که ارتقا به مدل جدید را برای کاربران کهنه کار گالکسی آسان می سازد.

2- صفحه نمایش 1080p روشن با رنگ های زنده.

3- دوربین 13 مگاپیکسلی آن عکس هایی عالی می گیرد.

4- کارایی برجسته.

5- اگر مدل 64 گیگابایتی آن را داشته باشید، درگاه گسترش حافظه کارتخوان با افزودن یک کارت حافظه میکرو SD با فضای ذخیره 64 گیگابایت، ظرفیت ذخیره داده عظیمی را در اختیارتان می گذارد.

6- فناوری حرکت اشاره ای Air Gesture و Smart Stay / Scroll سامسونگ برای کاربران عجیب به نظر می رسد، اما برخی مواقع مفید است (بخصوص این که می توان آنها را فعال و غیرفعال کرد).

7- بهینه سازی های کوچک انجام شده روی رابط کاربری TouchWiz جالب است.

 معایب HTC One: 1- در اندروید 02/40 درجا می زند.

2- یک سری ویژگی های اندروید 2/4 از جمله تنظیمات سریع که HTC آنها را در رابط کاربری خودش نگنجانده، از قلم افتاده است.

3- جای دکمه menue در گوشی وان خالی است که جایگزین لمسی آن توسط بسیاری برنامه های کاربردی اندرویدی پشتیبانی نمی شود.

 معایب گالکسی S 4 سامسونگ: 1 یک سری از تنظیمات دوربین S 4 بیش از حد حرفه ای است.

2- باتری آن به دلیل صفحه نمایش 1080p باید خیلی بزرگ تر از این که هست باشد.

3- کارایی در آن در درجه دوم اهمیت قرار گرفته است.

4- فروشگاه اضافی برنامه های کاربردی و سرویس صوتی S Voice آن برای یک تلفن همراه اندرویدی مناسب نیست.

عیب اساسی HTC One: خدمت با گرایش خبری BlinkFeed گوشی وان بخشی از تجربه کاربران از اندروید نبوده و قابل حذف کردن هم نیست.

عیب اساسی گالکسی S 4: شما برای حذف فروشگاه اضافی App و برنامه های کاربردی گنجانده شده در آن هیچ چاره ای جز روت (root) کردن گوشی ندارید.

جدول مقایسه گوشی های HTC One و Galaxy S4


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Alireza Fire Boy

چت|چت روم|سایت چت|چت روم ایرانی|چت روم فارسی|چت روم فارسی زبانان|تک گپ|ناز چت|گفت و گو|چت روم شمالی ها|چت روم اهواز|چت روم تهران|چت روم رامهرمز|چت روم مشهد|چت روم تهران|چت روم اصفهان|چت روم جدید|چت روم|چت به چت|چت روم